Opony przemysłowe Opony przemysłowe Opony przemysłowe Opony przemysłowe
Nie pamiętasz hasła?
Infolinia od 700 do 1900
77 413 40 80
W Koszyku:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/opony-byczyna/ftp/shop.doublestartires.pl/library/Cart.php on line 466

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/opony-byczyna/ftp/shop.doublestartires.pl/library/Cart.php on line 470
Brak pozycji
Waluta: PLN
Zmień walutę

Potrzebujesz Pomocy

Tel. 77 413 40 80 -› pomoc

e-mail: pomoc@doublestartires.pl

Gwarancja

I. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI.

1. Gwarancja obejmuje przyczyny tkwiące w oponach a w szczególności związane z wykonawstwem, materiałami lub konstrukcją, o ile one wystąpią w ciągu terminu 24 miesięcy od daty zakupu.

2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać u Sprzedawcy opon lub pojazdu (dotyczy pierwszego wyposażenia - OE).

3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:

  • zgłoszenie reklamacji poprzez przedłożenie kompletnie wypełnionego formularza opracowanego przez Gwaranta,
  • przekazanie wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym opony oraz dołączenie kopii dowodu zakupu,
  • zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%,
  • na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu.

4. Informacja o uznaniu lub nieuznaniu reklamacji przekazywana jest do Sprzedawcy e-mailem, jako załącznik PDF, po czym Sprzedawca przekazuje ją niezwłocznie Użytkownikowi.

5. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nieuznaniu reklamacji, nie przysługuje odwołanie do Gwaranta.

6. W przypadku nieuznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta Pieczęć Sprzedawcy a ponadto Klient może zostać obciążony kosztami transportu opon z punktu zakupu opon lub pojazdu do siedziby Gwaranta.

7. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 14 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.

8. Niniejszą gwarancją nie są objęte opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i /lub numerem homologacji europejskiej ECE i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika (opony których wskaźniki maksymalnego zużycia - TWI zostały odkryte wjakimkolwiek miejscu opony) oraz naprawiane, pogłębiane, modyfikowane poza producentem.

9. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:

  • nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur,
  • używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi,
  • nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia odpowiedniej pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta, zastosowania dętki do opony bezdętkowej,
  • eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opony i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami,
  • jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania,
  • niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, niewyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP),
  • eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim),
  • nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
  • przebicia, przecięcia, rozdarcia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę, ostry/kanciasty przedmiot w/na jezdni, wypadku lub kolizji itp.,
  • szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. „poząbkowania”,
  • odłupania, wyszarpania gumy bieżnika i innego umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony,
  • naturalnego procesu starzenia się gumy.

10. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.

11. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176 z późniejszymi zmianami).

II. ZASADY ROZLICZANIA REKLAMACJI UZNANYCH.

1. W przypadku uznania reklamacji opona przechodzi na własność Gwaranta, a Użytkownik rzymuje rekompensatę w wysokości odpowiadającej pozostałej, użytecznej części opony lub rekompensatę w postaci przyznania innej opony lub usługi. Realizacja rozliczenia odbywa się za pośrednictwem Sprzedawcy.

III. PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON.

  • montować na pojeździe opony dokładnie w rozmiarze, nośności i maksymalnej prędkości jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
  • montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
  • należy wyważać dynamicznie koła (obręcz + opona) każdorazowo na początku eksploatacji, a następnie nie rzadziej niż co 10 tys. km, zabieg ten zapewnia komfort jazdy i eliminuje przedwczesne zużycie elementów zawieszenia, układu kierowniczego, łożysk i opon,
  • dokonywać okresowej rotacji tj. zmiany pozycji opon na pojeździe nie rzadziej niż co 5-7,5 tys. km, o ile producent pojazdu nie zaleca inaczej, co zapobiega ewentualnemu nierównomiernemu zużyciu bieżnika,
  • ciśnienie w ogumieniu mierzyć nie wcześniej niż po upływie dwóch godzin od zatrzymania pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz każdorazowo przed dłuższą podróżą,
  • eksploatować oponę, stosując zalecane przez producenta pojazdu ciśnienie wewnętrzne w oponie w odniesieniu do obciążenia eksploatacyjnegopojazdu (informacje te są dostępne w punktach sprzedaży opon i w katalogu producenta),
  • kontrolować stan techniczny pojazdu,
  • eksploatować opony, stosując odpowiednie do rozmiaru opony rozmiary obręczy,
  • kontrolować na bieżąco stan opon i wymieniać w przypadku stwierdzenia uszkodzeń,
  • montować / demontować i wyważać opony wyłącznie w specjalistycznych serwisach,
  • należy zawsze dostosować styl jazdy prędkość do warunków panujących na drodze oraz stopnia obciążenia pojazdu, a także unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania - szczególnie zrywania przyczepności kół napędowych przy ruszaniu i doprowadzania do zablokowania kół,
  • unikać styczności opony z olejami, smarami i substancjami chemicznymi,
  • należy zawsze wymieniać zawór na nowy przy wymianie opon,
  • przy wyborze i zakupie opon zasięgnąć u sprzedawcy informacji o oponach i sposobie tacji,
  • zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy pojazd musi być wyposażony w opony o głębokości bieżnika co najmniej 1,6 mm (tzw. oznaczenie TWI-Tread Wear Indicator), w oponach zimowych o najnowszej konstrukcji, oprócz oznaczeń TWI, znajdują się dodatkowo wskaźniki minimalnej zalecanej głębokości bieżnika w warunkach zimowych (4 mm), umieszczone na poziomie miejsc oznaczonych symbolem śnieżynki (tzw. WWI-Winter Wear Indicator) w barku.

IV. PRZECHOWYWANIE OPON.

Opony należy przechowywać zawsze czyste, w miejscu suchym, ciemnym i chłodnym, chroniąc je przed działaniem ozonu, substancji żrących lub ropopochodnych. Opony zamontowane na obręczach przechowuje się zawieszone na hakach lub ułożone płasko jedno koło na drugim (maksymalnie 4 koła). Opony bez obręczy przechowuje się w pozycji pionowej (stojącej).W obydwu w/w przypadkach należy zmieniać pozycję co 4 tygodnie żeby uniknąć trwałych deformacji.

KoszykPokaż koszyk